Poradnia w szkole

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Nowi uczniowie w klasach

W tym roku szkolnym nasi uczniowie przeżywali wiele różnych uczuć związanych z pojawieniem się nowych uczniów w klasie, jak i z odejściem do innych szkół swoich dotychczasowych kolegów. W szczególnej sytuacji znaleźli się uczniowie klasy II, ponieważ jednocześnie żegnali swoja koleżankę, która była z nimi dwa lata, i witali nowego kolegę. Rok wcześniej dołączyła do nich również nowa osoba. Uczniowie mogli podzielić się z nowymi kolegami i koleżankami wiedzą i doświadczeniem oraz refleksjami, jak sobie radzić w nowej sytuacji. Podczas indywidualnych rozmów uczniowie długo jeszcze wspominali swoją koleżankę, która zmieniła szkołę – widać było, że byli ze sobą mocno związani. Natomiast uczniowie III klasy witali nową koleżankę z Białorusi, która jeszcze dobrze nie mówi po polsku. Dzieci wykazują się dużą otwartością, empatią oraz zrozumieniem dla nowych uczniów w klasie i w szkole. Są bardzo pomocni i koleżeńscy. Widać to po uśmiechniętych i zadowolonych twarzach nowych uczniów, którzy szybko adaptują się do nowej sytuacji.
W klasach, w których pojawili się nowi uczniowie, tradycyjnie odbyły się integrujące zajęcia warsztatowe mające na celu ułatwienie dzieciom wejścia do nowej grupy. Podczas tych zajęć wspólnie tłumaczyliśmy nowym uczniom, kim jest psycholog, na czym polega jego praca w szkole oraz jak wyglądają nasze warsztaty. Pojawiły się m.in. takie wypowiedzi: „Jak nie wiesz co zrobić, gdy ktoś jest dla Ciebie niemiły, to możesz o tym porozmawiać”; „Jeśli mam jakiś problem, z którym nie wiem jak sobie poradzić, to idę do pani Sonii i ona mi pomaga”; „Na zajęciach rozmawiamy o różnych rzeczach”. Opowiadaliśmy również o naszych wspólnych działaniach i zabawach na zajęciach. Rozmowa ta pomogła nowym uczniom poznać specyfikę naszych wspólnych spotkań.

Październik 2014, Sonia Abramek – psycholog