Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Zajęcia terapii pedagogicznej w GAG

W Gdańskim Autonomicznym Gimnazjum uczniowie posiadający opinię Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się mają możliwość uczestniczenia w zajęciach terapii pedagogicznej prowadzonych w małych grupach lub indywidualnie przez terapeutę pedagogicznego. Uczniowie, którzy codziennie biorą udział w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych i nie mogą skorzystać z proponowanych godzin terapii pedagogicznej na terenie szkoły, mogą odbierać z gabinetu 116 przygotowane materiały do samodzielnej pracy w domu. Tego rodzaju aktywność odnotowywana jest przez terapeutę i w ostatnim dniu każdego miesiąca przesyłana do opiekuna klasy oraz umieszczana na Forum dla nauczycieli. Dzięki temu każdy nauczyciel i uczeń realizuje zalecenia zawarte w opinii psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia terapii pedagogicznej prowadzone są w oparciu o różnorodne metody terapeutyczne, które stymulują i usprawniają rozwój funkcji psychomotorycznych uczniów. Gimnazjaliści w trakcie spotkań oprócz wykonywania różnorodnych zadań na kartach pracy usprawniają także poprzez zabawę ważne w procesie czytania i pisania funkcje. Tego typu zajęcia są bardzo lubiane przez uczestników, bo dostarczają im wiele radości i okazji do śmiechu, ale przede wszystkim rozwijają one myślenie, kreatywność, spostrzegawczość, samodzielność oraz ćwiczą sprawność manualną, podnoszą wiarę we własne możliwości, a także dają możliwość przeżycia sukcesu. Ze względu na mieszane grupy uczniowie mogą bliżej poznać osoby z innego rocznika.
W grudniu w trakcie zajęć terapii pedagogicznej gimnazjaliści byli twórcami gazetki świątecznej, w której nie mogło zabraknąć szczególnych życzeń dedykowanych wszystkim uczniom i nauczycielom szkół GFO. Na początku każdy z uczestników zajęć musiał odrysować swoją dłoń, następnie ją pokolorować na zielono i wyciąć, a na koniec wpisać pięć oryginalnych życzeń. Z wszystkich dłoni powstała piękna świąteczna choinka z życzeniami. W trakcie wykonywania tego zadania z głośnika sączyła się świąteczna muzyka, która zachęcała do wspólnego śpiewania, ogólnej życzliwości i odczuwania radości z nadchodzących kolejnych Świąt Bożego Narodzenia.

Grudzień 2014, Barbara Darmorost – pedagog, terapeuta