Poradnia w szkole

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Najlepszy zawodnik

Podczas gier zespołowych czy sportowych w każdym z nas odzywa się duch rywalizacji. Zapewne pamiętamy, jak bardzo zależało nam na wygranej i czasem denerwowaliśmy się na tych, którzy według nas grali słabiej czy też nie zdobyli gola. Przy kolejnych rozgrywkach niechętnie wybieramy takie osoby do drużyny. A czy zastanawiamy się nad tym, jak czują się osoby, które są wybierane na końcu? Być może nie przepadają za sportem, a są znakomite w innych dziedzinach, np. malarstwo, śpiew, taniec. W takim momencie zapominamy, że podczas gier zespołowych najważniejsza jest dobra zabawa z naszymi kolegami i koleżankami.
Na powyższy temat rozmawialiśmy wspólnie z uczniami klasy III GASP. Dla zobrazowania tego, o czym mówiliśmy, zrobiliśmy wspólne zadanie, które polegało na ustawieniu się w kole bardzo blisko siebie, ramię przy ramieniu. Rolą koła było niewpuszczenie dwóch stojących poza nim osób, które z kolei próbowały do niego wejść. Uczniowie wcielali się w różne role. Do koła udało się wejść tylko niektórym osobom. Po zadaniu omawialiśmy uczucia osób, które nie mogły wejść do koła, jak i tych osób, które ich do niego nie wpuszczały. Uczniowie szybko zrozumieli, że niewpuszczanie innych do koła to zachowanie niewłaściwe, sprawiające przykrość i ból drugiej osobie. Szybko zauważyli analogię między tą zabawą a sytuacjami w życiu, kiedy czasem nie chcą przyjąć innej osoby do zabawy czy drużyny. Dzieci sformułowały podczas zajęć bardzo ważny wniosek: „traktujmy innych tak, jak sami byśmy chcieli być traktowani”. Już chyba nic nie trzeba dodawać. Przy następnej grze będziemy pamiętać, że to nie wynik jest najistotniejszy – tylko druga osoba.

Marzec 2015, Sonia Abramek – psycholog