Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Integracja w klasach pierwszych GAG

Pod koniec września we wszystkich klasach pierwszych Gdańskiego Autonomicznego Gimnazjum odbyły się zajęcia warsztatowe, które miały na celu lepsze poznanie się uczniów, rozwijanie umiejętności wzajemnej komunikacji oraz wytworzenia w grupie atmosfery swobody oraz wzajemnego zaufania. „Pierwsze lody zostały przełamane” jeszcze przed wakacjami,  podczas dwudniowego wyjazdu rocznikowego do Stegny, gdzie uczniowie mieli możliwość poznania się i współdziałania w nowej grupie w trakcie zaplanowanych działań. Jeszcze wtedy nie wiedzieli, z kim będą w klasach i kto z obecnych na wyjeździe wychowawców będzie ich opiekunem.

Po pierwszych tygodniach nauki i po kilku spotkaniach z opiekunem klasy nadszedł czas na jeszcze lepsze poznanie się podczas proponowanych przez zespół poradni aktywności. W atmosferze wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa każdy uczestnik miał możliwość powiedzenia o sobie w zagadkowy sposób tego, co jest prawdą a co fałszem w zabawie, pt. „Dokończ zdania”. Dużo śmiechu w każdej klasie było przy zabawie polegającej na rozpoznawaniu z zamkniętymi oczami drugiej osoby tylko przez dotyk dłoni. Natomiast trochę zadumy i refleksji przyniosło ćwiczenie, które wymagało od każdego ucznia wyobrażenia sobie sytuacji, w której ma możliwość zabrania ze sobą dwóch rzeczy (materialnych lub niematerialnych), ale nie dla siebie, tylko dla całej swojej klasy. Wiele osób wykazało się dużą kreatywnością podczas omawiania swoich wyborów, a wspólnym mianownikiem okazała się „przyjaźń”.

Tego rodzaju zajęcia powodują odreagowanie negatywnych emocji, zmniejszenie napięć i niepokojów związanych z nową sytuacją szkolną. Ważne jest, by podczas gonitwy za wiedzą nie zapomnieć o budowaniu pozytywnych relacji z osobami, które będą towarzyszyć nam w ciągu nadchodzących trzech lat uczęszczania do gimnazjum.

 

Wrzesień 2015, Barbara Darmorost – pedagog, Agnieszka Sławenta – psycholog, Artur Lewandowski – psycholog