Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

I co dalej gimnazjalisto?

Październik w Gdańskim Autonomicznym Gimnazjum oraz w Sopockim Autonomicznym Gimnazjum jest miesiącem, w którym organizowane są pierwsze warsztaty z cyklu trzech grupowych warsztatów dla trzecioklasistów dotyczących wyboru dalszej ścieżki kształcenia, podjęcia właściwej decyzji o wyborze profilu szkoły ponadgimnazjalnej. Doradcy zawodowi z PPP „Osiek”, na co dzień pracujący w jednej ze szkół, łączą siły i wspólnie przekazują najważniejsze informacje dotyczące wyboru dalszej drogi edukacyjno- zawodowej.
Podczas omawiania prezentacji dotyczącej profilowania uczniowie dowiedzieli się, że aby świadomie dokonać właściwego i skutecznego wyboru, należy najpierw bardzo dokładnie poznać samego siebie, realnie spojrzeć na własną osobę. Trzeba rzetelnie określić swoje zainteresowania, umiejętności, wartości i potencjał, czyli przyjrzeć się swoim możliwościom oraz ewentualnym ograniczeniom, nie zapominając również o cechach osobowości. A więc nie to, co mi się wydaje, ale to jak jest rzeczywiście. Należy swoją ocenę siebie skonfrontować z tym, jak postrzegają nas inni (szczególnie osoby najbliższe) oraz dodatkowo poddać się obiektywnym narzędziom badawczym, które pomogą w samopoznaniu.
Każdy z uczniów na podstawie kwestionariusza temperamentu mógł przekonać się o istotnych czynnikach wpływających na jego styl funkcjonowania. Od naszego temperamentu, który charakteryzuje się znaczną stałością i ulega tylko nieznacznym zmianom w ciągu życia, zależy bowiem, czy wybieramy pracę w ruchu, często zmieniającą się czy też może preferujemy zajęcia mało zmienne, czy lepiej czujemy się pracując indywidualnie czy z ludźmi. W zależności od natężenia takich cech, jak ruchliwość, siła i równowaga, można bardziej świadomie wybrać profesję pasującą do wrodzonych predyspozycji. Kolejnym zadaniem każdego ucznia było wypełnienie kwestionariusza – Moje Predyspozycje Zawodowe. Efektem było określenie swoich skłonności do wykonywania danego zawodu,  poznanie swojego dominującego typu osobowości zawodowej.
    Planując swoją karierę zawodową, powinniśmy postawić sobie za jeden z podstawowych celów właśnie zdobycie zawodu. Zanim jednak zdecydujemy się na rozpoczęcie zdobywania kwalifikacji do jego wykonywania, musimy najpierw poznać jego specyfikę, wymagania stawiane przez ten zawód, czyli: poznanie zawodów, poznanie ścieżek kształcenia oraz tendencji na rynku pracy. Zagadnieniami z tym związanymi zajmiemy się na kolejnych warsztatach.

Październik 2015, Barbara Darmorost (GAG) – doradca zawodowy, pedagog, Agnieszka Gurzyńska (SAG) – doradca zawodowy, psycholog