Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Czy ortografia musi spędzać sen z powiek?

Co zrobić, aby nauka ortografii była ciekawa i przyjemna? Na zajęciach terapii pedagogicznej w SASP stale szukamy nowych, alternatywnych metod uczenia się. Wiemy już, że warto eksperymentować i wykorzystywać wszystkie metody, aby zajęcia były ciekawsze i upływały pod znakiem dobrej zabawy. Warto otworzyć się na pomysły dzieci, które najczęściej wypływają z ich zainteresowań. Jeśli nie są poddawane krytycznej ocenie dorosłego z powodzeniem można wykorzystać je w codziennej pracy terapeutycznej. Wymagają tylko dyskretnego ukierunkowania, aby osiągnąć obrany cel, jakim jest m.in. opanowanie prawidłowej pisowni wyrazów. W listopadzie nasi uczniowie szukali „trudnych słów”, których używają powszechnie, w codziennym życiu, a których pisownia nie zawsze jest dla nich oczywista. Następnie wykorzystywali skojarzenia, układali zabawne historyjki i tworzyli wizualizacje, aby zapamiętać pisownię ortograficzną takich słów, jak np. Hubert, żaba, Halina, żyrafa, żaglówka, burza, ale także intrygującej dla uczniów, gwarowej nazwy kukułki, czyli gżegżółki. Było ciekawie, zabawnie i pożytecznie!

Listopad 2015, Urszula Rodzik – pedagog