Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Uczucia i ja

W kwietniu w klasach pierwszych pracowaliśmy wspólnie nad tematem stanów psychicznych nazywanych uczuciami. Zadaliśmy sobie pytanie: czy rozpoznawanie swoich stanów uczuciowych, jak również uczuć innych osób – to proste zadanie? Zastanawialiśmy się również nad tym, w jaki sposób wyrażamy emocje za pomocą gestów i zachowania.
Podczas zajęć okazało się, że nie zawsze łatwo przychodzi nam nazwanie uczuć, które przeżywamy. Dzieci nie zawsze potrafią też właściwie odczytywać emocje swoich kolegów i koleżanek. A niewłaściwa interpretacja uczuć może prowadzić do niepotrzebnych konfliktów i sprzeczek, które wywołują w nas dodatkowe, nieprzyjemne emocje. Podczas wspólnych ćwiczeń i zabaw uczyliśmy się odczytywać uczucia, które przeżywają nasi koledzy i koleżanki, oraz zastanawialiśmy się, jak pomóc innym w poradzeniu sobie z różnymi emocjami. Praca ta pokazała nam, że niełatwo jest rozumieć i akceptować odczucia innych, ale ma to ogromną wartość.
Mamy w planach dalszą pracę nad jak najlepszym rozumieniem siebie nawzajem, aby dzięki temu czuć się dobrze w grupie rówieśniczej. I choć na pewno czeka nas jeszcze niejeden „uczuciowy” kryzys, to mamy nadzieję, że wspólnie sobie z nim poradzimy.

Kwiecień 2016, Sylwia Iwanowicz-Sawczyszyn – psycholog SASP