Poradnia w szkole

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Integracja w klasach pierwszych GAG

Wrzesień, jak co roku, w klasach pierwszych Gdańskiego Autonomicznego Gimnazjum upływa uczniom na poznawaniu zespołu klasowego, swojego opiekuna, wymagań nauczycieli przedmiotowych oraz organizacji tygodnia dostosowanego do planu lekcji w nowej szkole. Dla niektórych osób jest to trudny moment, gdyż każdy musi znaleźć tu swoje miejsce. Z myślą o tym, że w dobrej atmosferze milej spędza się czas i warto być otwartym na nowe sytuacje, by lepiej poznawać siebie i innych, zespół Poradni „Osiek” przeprowadził w trzech klasach pierwszych zajęcia integracyjne. Podczas warsztatów obecni byli opiekunowie klas, którzy bardzo aktywnie brali udział w proponowanych zadaniach. Celem ćwiczeń było bliższe poznanie siebie, by poczucie wspólnoty i akceptacji rosło z każdym dniem.
Jesteśmy przekonani o tym, że wspólna zabawa ułatwia wzajemne poznanie się (a przez to również nawiązywanie kontaktów). Uczniowie w klasach reagowali spontanicznie na nasze propozycje zadań, byli otwarci, często wybuchali gromkim śmiechem. Cieszymy się, że zaproponowane przez nas zabawy integracyjne wywołały we wszystkich klasach ożywienie, rozluźnienie oraz zmniejszyły niepewność czy obawy niektórych osób. Radość płynąca z zabawy i wspólne przeżywanie tej radości prowadzą do lepszego poznania się i nawiązania wspaniałych kontaktów, zwłaszcza wśród ludzi młodych. Stąd warto często stosować różnego rodzaju gry – zabawy interakcyjne, które na pewno poprawią atmosferę w klasie i będą sprzyjać powstawaniu przyjaźni, wzajemnej akceptacji, tolerancji i poczucia wspólnoty.

Wrzesień 2016, Barbara Darmorost – pedagog, Artur Lewandowski – psycholog