Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Święto Kropki na zajęciach terapii pedagogicznej w ISG i SSA

Zajęcia terapii pedagogicznej w bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy od świętowania Dnia Kropki. Międzynarodowy Dzień Kropki przypada 15 września. Inspiracją do powstania święta była książka Petera H. Reynolds „The Dot”, której bohaterką jest dziewczynka o imieniu Vashti. Książka opowiada o tym, jak dziewczynka dzięki malutkiej kropce oraz nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości.
Każdy z nas, podobnie jak Vashti powinien wierzyć, że potrafi robić coś bardzo dobrze. Taką szansę mieliśmy właśnie na zajęciach terapii. Historia dziewczynki pozwoliła zrozumieć, że każdy z nas ma jakiś talent, oraz jak bardzo ważna jest wiara w swoje możliwości. Historia posłużyła jako temat do rozmów, refleksji nad własnymi mocnymi stronami. Każdy z uczniów miał okazję wypisać lub narysować swoje mocne strony, talenty, zainteresowania.
Powstała również galeria kropkowych prac. Zadaniem było stworzenie rysunku, którego początkiem była kropka. Pomysłów na prace było wiele. Kropka była początkiem prac przedstawiających statki kosmiczne, kosmos, sad, czy balonowy świat.
Zajęcia wywołały dużo radości. Były okazją do przeżycia sukcesu, wzmacniania wiary we własne możliwości oraz zachęcały do dzielenia się swoją mocną stroną. Stanowiły wspaniały wstęp do rozbudzenia aktywności uczniów oraz motywacji do dalszego działania na zajęciach. Celem świętowania Dnia Kropki było również rozwijanie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do twórczego działania.

Wrzesień 2016, Justyna Bilska – pedagog