Poradnia w szkole

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Którą z dróg wybrać?

To już kolejny rok wspólnego projektu doradców zawodowych PPP „Osiek”, który prowadzony jest w klasach trzecich w Gdańskim i Sopockim Autonomicznym Gimnazjum, a dotyczy kluczowych elementów podjęcia świadomej decyzji o wyborze dalszego kierunku kształcenia. Wobec trudnej sytuacji na rynku pracy powinna być ona szczególnie przemyślana. Z wcześniejszych spotkań z uczniami wiemy, że nie wszyscy z nich są pewni swoich wyborów i dlatego podczas pierwszego spotkania grupowego mówimy o tym, na co należy zwrócić szczególną uwagę, od czego należy zacząć, by w przyszłości być zadowolonym z decyzji. Istotnym elementem jest poznanie siebie, określenie swoich zainteresowań, umiejętności, wartości i potencjału, czyli przyjrzenie się swoim możliwościom oraz ewentualnym ograniczeniom, oczywiście nie zapominając w tym wszystkim o istotnych cechach swojej osobowości. By dokonać adekwatnej samooceny własnych zdolności, zainteresowań i predyspozycji, należy skonfrontować ją z tym, jak postrzegają nas inni, biorąc pod uwagę opinię osób nam najbliższych, oraz dodatkowo poddać się obiektywnym narzędziom badawczym, które pomogą w samopoznaniu.
Podczas warsztatu każdy z uczniów na podstawie kwestionariusza temperamentu mógł przekonać się o istotnych czynnikach wpływających na jego styl funkcjonowania. To właśnie od naszego temperamentu, który charakteryzuje się znaczną stałością i ulega tylko nieznacznym zmianom w ciągu życia, zależy czy wybieramy pracę w ruchu, często zmieniającą się czy też może preferujemy zajęcia mało zmienne, czy lepiej czujemy się pracując indywidualnie czy z ludźmi. W zależności od natężenia takich cech, jak ruchliwość, siła i równowaga, można bardziej świadomie wybrać profesję pasującą do wrodzonych predyspozycji. Kolejnym zadaniem każdego ucznia było wypełnienie kwestionariusza – Moje Predyspozycje Zawodowe. Efektem tej pracy było określenie swoich predyspozycji do wykonywania danego zawodu, a także poznanie swojego dominującego typu osobowości zawodowej.
Liceum czy może technikum? Jaki profil wybrać? Która z dróg będzie odpowiednia dla mnie? Na te i inne pytania będziemy starały się odpowiedzieć na kolejnych warsztatach dotyczących planowania drogi edukacyjno-zawodowej. Wszystkich chętnych zapraszamy również na spotkania indywidualne, podczas których możemy bardziej szczegółowo określić wrodzone zdolności do wykonywania określonego zawodu.

Październik 2016, Barbara Darmorost – doradca zawodowy, pedagog GAG, Agnieszka Gurzyńska – doradca zawodowy, psycholog SAG