Poradnia w szkole

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Po co nam zasady?

Po wrześniowej integracji w klasie pierwszej w październiku podczas wspólnych zajęć rozpoczęliśmy rozmowy o bezpieczeństwie i ustalaniu obowiązujących nas wszystkich zasad. Wspólnie z uczniami i opiekunem klasy wypracowaliśmy kodeks klasowy. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na rozmowy o tym, po co w naszym życiu potrzebne są zasady, różne umowy i reguły. Jak się okazuje bardzo obrazowo przemawia do dzieci odniesienie zasad do przepisów ruchu drogowego. Tutaj przykładów tego, co się dzieje, gdy kierowca lub pieszy się do nich nie stosują, nie było końca. Wszyscy popierali głośno zasadność przestrzegania przepisów na drodze oraz opowiadali, co się może wydarzyć, gdy ktoś się do tych reguł nie zastosuje.
Powitaliśmy podczas zajęć również przybysza z innej planety, którego dzieci musiały nauczyć różnych norm i reguł. Uzasadnić i pokazać mu ich sensowność. Bardzo pomogło to naszym małym uczniom zrozumieć potrzebę wypracowania wspólnych zasad obowiązujących w szkole i klasie. Pozwoliło im zrozumieć, dlaczego reguły i umowy są takie ważne oraz dlaczego musimy ponosić konsekwencje, gdy się do nich nie stosujemy i czym to skutkuje dla nas wszystkich. Teraz obserwujemy efekty wspólnej pracy, razem się wspieramy i przypominamy sobie nawzajem o zasadności wypracowanych zasad. Za wszystkich trzymamy kciuki.

Październik 2016, Sylwia Iwanowicz-Sawczyszyn – psycholog SASP