Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Jak się uczyć szybko i skutecznie?

W listopadzie w Sopockim Autonomicznym Gimnazjum rozpoczęliśmy w klasach pierwszych cykl zajęć poświęconych uczeniu się. „ Jak uczyć się szybko i skutecznie?” – brzmi tytuł naszych zajęć i na to pytanie staramy się odpowiedzieć.
W pierwszej części zastanawiamy się nad tym, jakie czynniki utrudniają, a jakie pomagają w uczeniu się. Następnie omawiamy kolejno czynniki zwiększające skuteczność przyswajania wiedzy. Ważne jest, by uczyć się z przerwami co 45 minut; by nie uczyć się po sobie treści podobnych do siebie np. nie należy uczyć się j. angielskiego zaraz po j. niemieckim, czy chemii po fizyce; ważne jest żeby nie uczyć się, gdy jesteśmy głodni, ale też nie bezpośrednio po obfitym posiłku; istotne jest powtarzanie co jakiś czas wyuczonych treści, żeby zapobiec ich zapominaniu; nie powinniśmy uczyć się bezpośrednio po intensywnym wysiłku fizycznym; należy umiejętnie gospodarować swoim czasem.
Szczególnie ta ostatnia umiejętność jest bardzo istotna. Młodzież jest bardzo zaabsorbowana swoim życiem towarzyskim, zajęciami pozalekcyjnymi, treningami, ale także grami komputerowymi i Facebookiem. Trudno im znaleźć czas na naukę, zwłaszcza że często muszą uczyć się rzeczy, które są dla nich mało interesujące. Dlatego właściwe gospodarowanie czasem jest kompetencją, nad którą trzeba szczególnie popracować.
W kolejnych częściach zajęć omówimy preferowane przez każdego z nas kanały odbierania i przetwarzania informacji (wzrokowo, słuchowo czy kinestetycznie) i omówimy metody skuteczne przy każdej z tych preferencji.
Wypracowanie skutecznego sposobu przyswajania wiedzy jest kluczowe na początku nauki w gimnazjum i potrzebne w dalszej edukacji.

Listopad 2016, Agnieszka Gurzyńska – psycholog