Poradnia w szkole

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

W grupie siła!

Ćwiczenia uwagi i pamięci słuchowej prowadzone w ramach Treningu Słuchowego w klasach pierwszych SAG zmuszają prowadzącego i uczestników do coraz większej pomysłowości. Aby realizować coraz dłuższe i bardziej skomplikowane zadania opierające się na pamięci słuchowej, omawiamy sposoby radzenia sobie z zapamiętywaniem.
Uczniowie z pełną świadomością obserwują samych siebie i opowiadają, jak zapamiętują podawane informacje. Bardzo pomocna okazuje się wizualizacja zadania oraz wspomaganie się ruchem rąk lub palców czy opracowanie systemu znaków. Mają pomysł na własny skuteczny sposób kodowania w pamięci informacji dostarczanych jedynie drogą słuchową. Lubią być zaskakiwani, wciągani w proces zapamiętywania, a jednocześnie sami wysuwają propozycje własnych zabaw słuchowych. Relacje z rówieśnikami oraz pojawiający się element rywalizacji nadają spotkaniom dynamizmu i powodują, że wszyscy aktywnie uczestniczą w zabawie.
Na spotkaniach omawiamy także przeszkody w zapamiętywaniu. Do najczęściej przytaczanych należą: napięcie emocjonalne towarzyszące osobie, która ma zrealizować zadanie (większa część uczestników przyznaje, że lepiej zapamiętuje zadania kolegi ), upływający czas od usłyszenia do realizacji polecenia oraz trudność w ułożeniu elementów w zadaniach wymagających manipulacji przedmiotami.
Jeśli tylko podczas spotkania dopisuje motywacja i koncentracja uwagi, grupa napędza się sama. To działa!

Marzec 2017, Ewa Ciemiorek – logopeda