Poradnia w szkole

Rok szkolny 2017/2018

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Teatr Kamishibai – nowa forma pracy z dziećmi

Kamishibai – czyli sztuka opowiadania historii za pomocą ilustracji w formie teatru obrazkowego. Nad stworzeniem takiego teatru dzielnie pracowali uczniowie klas IV–V, którzy uczęszczają na zajęcia terapii pedagogicznej. Działania uczniów polegały na zilustrowaniu na przygotowanych kartach poszczególnych fragmentów tekstu książki pt. „Moje – nie moje”. Na odwrocie wykonanych rysunków zostały umieszczane starannie wykonane fragmenty tekstu bajki. Następnie barwne ilustracje były umieszczone w drewnianej „magicznej skrzynce”, którą to mogli podziwiać widzowie. Końcowy efekt zaprezentowany został w formie warsztatów dla uczniów klas I oraz „0”. Osobami odpowiedzialnymi za przedstawienie teatru Kamishibai byli sami twórcy, czyli poszczególni uczniowie klas IV–V. Temat zajęć i bajki dotyczył przeżyć i emocji głównego bohatera: radości, smutku, samotności i pomagania drugiej osobie. Zarówno twórcy, jak i odbiorcy bardzo na tym skorzystali, bowiem teatr obrazkowy jest doskonałym narzędziem ułatwiającym naukę czytania ze zrozumieniem oraz opowiadania i prezentowania. Dodatkowo kształtuje u dzieci zainteresowanie czytelnictwem. Po przedstawieniu każdy z uczniów miał okazję wygenerować własny pomysł na zakończenie bajki, zilustrować zakończenie oraz zaprezentować je swoim kolegom. W końcowej części warsztatu omawialiśmy zachowanie poszczególnych bohaterów bajki oraz ich cechy charakteru. Wspólnie zastanawialiśmy się nad pytaniami: „Czy warto być dobrym?”, „Dlaczego?”, „Co oznacza bycie dobrym?”. Dzieci formułowały ciekawe wnioski dotyczące pomocy potrzebującym. To były bardzo twórcze zajęcia. Przedstawienia Kamishibai stanowią doskonałą pomoc dydaktyczną w przedszkolu czy szkole oraz są świetną formą zabawy zabierającą uczestników w podróż do magicznej krainy teatru i literatury równocześnie.


Czerwiec 2017, Justyna Bilska – pedagog, Michalina Biedrzycka – pedagog

 

GASP2017czerwiec4

GASP2017czerwiec5