Poradnia w szkole

Rok szkolny 2018/2019

październik

Wrzesień

Rok szkolny 2017/2018

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2016/2017

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2015/2016

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2014/2015

Wakacje 2015




Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2013/2014

Wakacje 2014

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Luty

Styczeń

Grudzień

Listopad

Październik

Wrzesień

Rok szkolny 2012/2013

Wakacje 2013

Czerwiec

Maj

Kwiecień

Marzec

Inteligencja według Howarda Gardnera

W marcu i kwietniu w Sopockiej Autonomicznej Szkole Podstawowej wszyscy uczniowie klas siódmych wypełniali testy diagnozujące rodzaje inteligencji według Howarda Gardnera.
W teorii tej zakładamy, że istnieje kilka rodzajów inteligencji, którymi możemy być obdarzeni w mniejszym lub większym stopniu. Są to: inteligencja logiczno-matematyczna, językowa, przyrodnicza, muzyczna, wizualno-przestrzenna, kinestetyczna, interpersolnalna, intrapersolnalna (intuicyjna). Poznanie swoich mocnych stron jest bardzo istotne w kontekście zbliżających się wyborów szkoły średniej. Warto tez uświadomić sobie, jaki mamy potencjał i jakie zdolności rozwijać, by w przyszłości można było uczynić z nich naszą drogę zawodową. Wśród obecnych uczniów klas siódmych jest pewnie zarówno jakiś wybitny biolog, humanista, matematyk czy psycholog. Każda z tych dróg jest dobra, o ile jest spełnieniem marzeń i realizacją potencjału dziecka.
Obecnie w każdej z klas omawiamy testy, rozmawiamy o wynikach, analizujemy, wyjaśniamy wątpliwości. Im więcej mamy informacji o sobie, tym rozsądniejsze decyzje możemy podejmować.


Agnieszka Gurzyńska-Ellwart, psycholog (11.05.2018)